25. toukokuuta 2011

Sä olit mulle kaunista, jotakin kallista

"Pitäisi mennä nukkumaan
Ulkona satelee
Vesi valuu mun ikkunaan
Aikani matelee (aikani matelee)
Kun kyyneleet on ehtyneet
Silmiä aristaa (silmiä aristaa)
Pienessä päässä perkeleet
korkkia naristaa (korkkia naristaa)
päälleni tuhkaa karistaa"
- Eppu Normaali: Suolaista sadetta -

7. ᴘäɪᴠä - Kᴀᴘᴘᴀʟᴇ, ᴊᴏᴋᴀ ᴍᴜɪsᴛᴜᴛᴛᴀᴀ ᴍɪɴᴜᴀ ᴊᴏsᴛᴀɪɴ ᴛᴀᴘᴀʜᴛᴜᴍᴀsᴛᴀ
Tarviiko tähän enää paljoa selitellä... 6-1 ja ny rillataan kaiken lisäksi!

Tänään mulla oli tämän kevään viimeiset pohjoissaamen tunnit. Yksi koe siitä vielä on maanantaina, mutta muuten se on ohi! Muut oppiaineet (kolttaa ei tietysti lasketa) taitavatkin siirtyä ensi vuodelle... En minä niitä millään kerkeä. Uusintapäiväkin on muistaakseni 9.6. ja silloin olen Rovaniemellä. Plää, tylsää. Mutta ei kait tuolle mitään mahda, kun ei kerkeä niin ei kerkeä. Voisin siis varmaan jatkaa sitä käännöstyötä?

En olekaan tainnut kertoa vielä, että kävin nakkaamassa talviturkin sunnuntai-iltana?! Hyi yäk, että oli kylmä vesi. Aluksi olin varma, että kuolen, kun vesi tuntui aivan jäätävältä jaloissa. Kunnes semmoisen kymmenen minuutin seisoskelun jälkeen uskalsi päästää veden lantion yläpuolelle, ei se enää ollutkaan niin kylmää. Yhteen sukellukseen sen uimareissun silti jätin.

Tänään olen lauleskellut karaokea kavereiden kanssa ja mulla harmittaa aina, kun mun lauluääneni ei ole mikään maailman kaunein. Laulaminen on nimittäin aivan ihanaa ja nautin siitä kamalasti. Varsinkin korkeat kohdat ovat hyvinkin ongelmallisia. No, elokuun Ijahis Idjassa en taidakaan olla tällä kertaa lavalla esiintymässä laulajan roolissa, vaan mua ja kaveriani aiotaan mahdollisesti pyytää juontamaan nuorten konsertin koltankieliset osuudet. Jännittää kyllä jo pelkkä ajatuskin, mutta ajattelin silti suostua.

Mutta mun täytyy varmaan alkaa lopettelemaan tätä lätinää tältä päivältä, kun pikkuveljeni tarvitsisi konetta lainaan koulujuttua varten.

1 kommentti:

  1. Laulaminen on kyllä kivaa, ite tykkään laulaa yhdessä toisten kans. :) Ja talviturkin heitin itsekin juuri tuossa nippanappa...kylymää oli! Jellonat<3

    VastaaPoista

Kommentoi