3. toukokuuta 2011

Niin vain kävi, lempi voitti, järki soimas, äiti moitti

"Rintaliiveistä kun haka vihdoin aukeaa,
äijä tuhisee ja liian varhain laukeaa.
Miksi rakastuit oopperassa torkkujaan,
joka hallitse ei runoutta tai orkkujaan?"
- Samuli Putro: Huono sängyssä -

 

Waoooo! Kun täällä kerta ilmestyy taas päivitys, se tarkottaa sitä että oon saanut rakkaimpani huollosta.

Tässä välissähän on menny vappu ja pääsiäinenkin välissä, joista vapun vietin katsomalla erittäin tyytyväisenä Suomi-Tanska ottelua (Leijonat, ihanaa!) ja pääsiäisen puolestaan Norjan Kautokeinossa. Kautokeinossa oli Sámi Easter Festival ja myöskin Sámi Grand Prix. Eli se oli musiikkipainoitteinen tapahtuma ja ikäväkseni kerkesin täyttää juurikin 19. päivä huhtikuuta vasta 17 vuotta, eli en päässyt muihin konsertteihin (buhuu, sinne meni IntriGue ja Duolva Duottar), kuin Sámi Grand Prix:iin, joka oli muuten tylsempi kuin olin odottanut, mutta se kuulemma olikin aika lame edellisvuosiin verrattuna.
Sámi Grand Prix 2011 voittaja rOlfFa esittämässä voittokappalettaan "Gulatgo mu" (=Kuuletko minua)
Eilen oli taasen yksi Suomi ottelu, joka meinas aiheuttaa mulle monta sydänkohtausta. Pelkäsin oikeasti, että nyt tuli häviö. Sitä saa varmaan huomenna katsoa Suomi-Tšekki-ottelua sydän kurkussa... Ja sitten jotain ikävää, meinas itku tulla kun piti päästää vasat ja Nasu kesälaitumelle! Hmh.

Sauʒʒ (=lammas) juuri ennen kuin päästettiin se metsään.
Pohdin tuossa eilen katsoessani Norja-USA-ottelua, että voi hyvä luoja maailman kirjat on sekaisin! Ensinnäkin persuille ääniennätys, Suomeen pyrkii natsipuolue, Osama Bin Laden on kuollu ja Norja on pelannut hyvin jääkiekkoa (!!!!!) tänä vuonna! Voitto Ruotsista ja tiukka peli USA:a vastaan... Niin, nämä asiathan ovat täysin verrannollisia.
Mutta kerta tässä nyt oli jääkiekosta puhe, niin aivan pakko sanoa, että olen ollut rakastunut Antti Pihlströmiin vuoden 2008 jääkiekon MM-kisoista lähtien (jossa Suomelle muuten hopeaa ja Pihlström kuului pelaajien parhaimmistoon aivan selkeästi). Upea pelaaja ja hu, jotenki niin ihana! Ehkä mulla on vaan jotenkin kieroutunut maku, sillä musta se oli hirveen sulonen mustat hammassuojat suussaan?

ps. SlinCrazen kappaleet Varjalan ja Mun dadjalan ovat tehneet muhun suuren vaikutuksen! Ihania.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kommentoi